21 september 2022

24 september 2022 - Jasper, Canada

Woensdag 21 september,

Na een onwijs koude nacht ontwaakt. Het had gevroren. Hier is het overdag korte broeken weer met 18 graden en zon. Terwijl je s’avonds bevriest met 4 lagen aan. Om 11:10u uitgecheckt iets te laat de onze tanden gepoetst op de parkeerplaats net buiten de camping met een uitzicht op bergen en opnieuw blauwe lucht. Op weg naar Lake Louise. Een klein uurtje karren. Prachtig mooie omgeving. Op 20 meter Bow Creek. Een scène die zo uit een film geplukt kan zijn. Nog voor de middag camper op zijn plek. Hangmat opgehangen, daypacks ingepakt en vertrokken richting Lake Louise. Kon met de shuttle, die moest je online boeken. Maar ja geen internet. Dan maar lopen. Een mooie Trail van net geen 5 kilometer. Wel 195m omhoog. Lacerna hoopte een beer te spotten. Gelukkig niet gelukt. Wel waren er delen van aansluitende routes afgezet vanwege de beren die daar op dat moment van het jaar veel gebruik van maakt. Het volgen van Louise Creek bracht ons na iets meer dan een uur bij Lake Louise. Idyllisch plaatje. Restaurants een stukje terug hebben het aan de muur hangen. Na een korte tijd genieten van het uitzicht terug gelopen naar beneden. In Louise Village wel WiFi en daar een kort video gesprek gehad met Joanna. Wij einde van de middag, zij om half 10 in de ochtend vanuit Sydney. Wij gaan op haar kat en planten passen als zij met haar partner naar Vietnam gaan. Met Kerst en oud-en-nieuw zitten wij in Sydney. Terug naar de camper, deze plek kwam gepaard met een stroomvoorziening. De kachel kon aan. Lekker met 18 graden in slaap gevallen. Einde dag 2.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade