22 september 2022

24 september 2022 - Jasper, Canada

Donderdag 22 september,

Lekker comfortabel wakker geworden. Maar douchen leek ons wel lekker. Dat is dan wel 200m lopen. Door de kou. Van lekker binnen naar een warme douche en weer de kou in. Een lekker ontbijtje gemaakt en daarna alles weer rij klaar gemaakt. De water tank bijgevuld en het vieze water achtergelaten in het daar toe behorende gat. De camping lag parallel aan Bow Creek. Een klein half uurtje naar het noorden over de icefield parkway bracht ons bij de bron. Bow Lake. Stiekem nog mooier dan Lake Louise. Deze stond niet op de planning. Ik was simpel weg benieuwd waar het water naast de camping vandaag kwam. Regenwater en gletsjers. Zoveel moois. Bergen, ijs, helder blauw water, rust, vergezichten en een lekker kopje koffie.

De ice field parkway wordt gezien als een van de mooiste routes van Canada. Niets is gelogen. Het wordt alleen maar mooier en mooier. De camping is unserviced geen personeel. Wel de mooiste plek op aarde. Naast een beekje. Wat eigenlijk een rivier zou moeten zijn. Ook hier is de droogte goed te merken. Gehele rivierbeddingen staan droog. Zag wel eens tiktokjes voorbij komen met mensen die dan uit hun camper stappen met een kop koffie en dan zon idyllisch vergezicht. Dat is hier. De camping stoelen niet naast de camper gezet maar aan het beekje op de droge bedding. Even een boekje lezen. In de avond een kampvuurtje gestookt. Door de kou wederom naar binnen. Nog even een verhaaltje schrijven. Hier geen elektriciteit aansluiting dus met koude voeten naar bed. Ik ga snel opwarmen. Einde dag 3.