25 september 2022

26 september 2022 - Mt Robson, Canada

Zondag 25 september,

We kwamen helemaal niet ver. Even bij Mount Robson Provincial Park informatie centrum geweest. Om informatie te verkrijgen voor leuke loop routes. Die aangegeven stond op de borden buiten was helaas gesloten voor het seizoen. Mayor flooding had ervoor gezorgd dat de paden onbegaanbaar waren. De meneer achter de balie kon ons wel een aantal alternatieve routes aanraden. Onze keuze was gevallen op het Overlander Falls Trail. Een leuke hike tussen de bomen door. Hier en daar wat hoogte verschil en mooie vergezichten over Fraser river. De waterval waar het omging was misschien 2 a 3 meter hoog. Maar het helder blauwe water en de regenboog eromheen waren onwijs mooi.

Nu weer terug, of naja eigenlijk verder. Het was immers een rondje. De weg over door een kleine zwerm sprinkhanen en verder door de bossen. Wel eekhoorntjes gespot, nog steeds geen beren.

Lacerna wil zo graag beren zien.

Terug bij Mount Robson een ijsje gegeten en een kaartje geschreven. Ben benieuwd wanneer die arriveert in Nederland.

De temperatuur is hier een stuk aangenamer dan de afgelopen paar dagen. Het vriest niet meer en overdag nog steeds een zonnetje. Wat treffen wij het met het weer.