28 september 2022

2 oktober 2022 - Banff, Canada

Woensdag 28 september,

We laten Kamloops achter ons en gaan nu de Trans Canada Highway op. Deze hoeven we pas weer te verlaten bij Calgary. Deze weg loop van oost naar west Canada. Een overnachting hadden we deze keer niet gepland, maar ergens tussen deze en de overnachting erna lag Chase. Een klein dorpje gelegen aan de Thompson river en uitkijkt op Shuswap lake. De camping is een klein grasveldje met 25 RV plaatsen. Schone voorzieningen en zelfs WiFi. Grappig het offline leven bevalt me meer dan prima. Met internet betrap ik me er toch elke keer weer op. Even iets opzoeken. Even naar dat kijken.

De staan plek is weer mooi. Uitzicht op de rivier en de brug aan Pine st. Al meerdere keren langs de weg stonden er borden met Salmon Habitat. Hier ook. De Zalmen sprongen zo nu en dan uit het water. Het waren en veel ook. De helderheid heeft het water hier wel een beetje verlaten. Scheelt wellicht dan toch of het smeltwater is of regenwater. Bij aankomst kregen we een A4tje met daarop dingen te doen in Chase. Even wat cash gepind om de camping te betalen. De Canadese valuta is extreem kleurrijk. En voelt bijna als monopoly geld. Hier is het bijna oktober en Halloween komt eraan. Overal kun je al versiersels kopen met pompoenen. Een Pumpkin Spice latte is ook een aanrader. Ook een lekker ijsje gegeten. Of naja ijsje. Op een kinder formaat hoorntje kreeg je 3 bollen. Lekker was ie wel.

Met uitzicht op de rivier een filmpje gekeken, wat sociale ge-update en toen lekker gaan slapen.