29 september 2022

2 oktober 2022 - Banff, Canada

Donderdag 29 september,

Van Chase verder over Highway 1. Richting Harold provincial park. Een gebied dat ligt aan Shuswap Lake Salmon Arm. Een enorm meer, zagen we al terwijl we erlangs reden over een heel smal en glooiend weggetje. Bij aankomst een onwijs vriendelijke vrouw van het park die ons incheckte. Een foldertje met een plattegrond en een wandelroute naar Margaret Falls.

Site 11. Een plekje aan de rand van de Campground. Aan de weg. Gelukkig wordt er niet zoveel overheen gereden. Even lekker in onze campingstoeltjes wat gelezen in het doorbrekende zonnetje. Rond een uurtje of 14u aan de wandel gegaan. De trail was niet op camera te krijgen zo mooi. Zo anders dan de hikes die we al gedaan hadden.

Aan alles merk je de droogte. Bosbrand gevaar risico Extreme. De rivieren zijn beekjes. Beekjes staan droog en de meren zijn een paar meter minder diep. Margaret Falls was mooi. Een korte route van 450m heen. De waterval was nog redelijk. Niet zoals op de plaatjes maar nog mooi.

Op de terugweg de trail helemaal uitgelopen tot aan Lake Shuswap. Het meer begon tientallen meters verder dan waar het ‘normaal hoort’. Hier even lekker gezeten op een boomstam. De eekhoorntje geobserveerd en weer terug lopen naar de campsite.