Bijna is het zover!

4 september 2022 - Alkmaar, Nederland

Hoi thuisfront,

Welkom in dit blog van ons avontuur. Hier kunnen jullie de komende tijd korte verslagen lezen en beelden bekijken van de reis die we gaan maken.

Bijna is het dan zover. 8 maanden weg van huis. Wij kunnen niet wachten, al vinden we het stiekem ook wel spannend. Zover weg van huis. Alleen elkaar en aan de andere kant van de wereld.

Vanaf het moment dat we elkaar leerden kennen bijna 2 jaar geleden hadden we het allebei al over dat we nog wel graag zouden willen reizen. Waarom toen niet gegaan, nou COVID-19.

Uiteindelijk ergens een vage planning gemaakt. Eerst maar samenwonen en dan reizen. In januari dit jaar is Wendel vanuit Rotterdam naar Alkmaar verhuist. Vanaf hier eerst even steady settelen tranquila.

19 september dat is dag, de datum die we hebben uitgekozen om te vertrekken. Nog even zomer hier en dan vamos.

Vanaf hier moest er een hoop worden geregeld. Vliegtickets geboekt. Vanaf Amsterdam vliegen we met een tussenstop in Dublin door naar Calgary, Alberta. Daar wilden we graag met een camper een rondreis maken. Een x aantal maanden geleden voor de grap een offerte aangevraagd. En eigenlijk leek die optie ons wel wat. Omdat je in Canada na een transatlantische vlucht niet meteen een auto etc. mag huren start onze reis met de camper de 20ste. Tot 3 oktober zijn we daar aan het rond toeren. Een rondje door Banff national park. Zo’n 2000km aan vergezichten, loofbomen en hopelijk (geen) beren. Dat klinkt natuurlijk al heel leuk, maar nog even terug naar huis. Thuis. Wie gaat er eigenlijk op ons huisje passen? Na een Facebook advertentie en meteen vele reacties een geschikte house sitter gevonden.

En wat neem je eigenlijk mee op reis als je 8 maanden weggaat? Een wijze blog vertelde ons dat je kleding moet pakken voor een periode van ongeveer 10 dagen. Dan red je het wel tussen wasbeurten in. Verder menig paklijstje bekeken en tot een x aantal spullen gekomen. Geen zorgen of het onder de 20kg blijft, wel of het allemaal in de backpack past. Een backpack. Die moesten we ook nog aanschaffen. Na een korte zoektocht allebei een passende, praktische backpack gevonden. Klaar om te gaan zou je zeggen. Nou nee niet helemaal. Goed verzekerd op reis is nog een opgave. Na aanzienlijk wat belletjes heen en weer met de zorgverzekeraar, de SVB en tig aan verschillende antwoorden zijn we eruit gekomen. De Nederlandse zorgverzekering + reisverzekering en straks ook MEDI-Care in Australië gaan we vrijwel zonder zorgen op reis.

Op het moment dat ik schrijf is het nog 15 dagen tot de reis. Ligt de helft van onze persoonlijke spullen al in de berging en hebben we al afscheid genomen van een gros aantal familie, vrienden en collega’s.

Ook kun je ons volgen via Polarsteps:

Voor Canada: https://www.polarsteps.com/LacernaGroot/4896747-canada?s=6959a703-7cfa-474e-b32a-110dcc2e8596

Voor Australië: https://www.polarsteps.com/LacernaGroot/4896769-australie?s=dc53c92e-aa3d-4742-a46b-6fd1fc39e5ef

Instagram: @lacernaklein @wendelism

Veel lees plezier!

Groetjes,

Wendel en Lacerna

By Wendel

1. Belinda:
    4 september 2022
    Wat leuk geschreven, ik ben erg benieuwd naar jullie avonturen de komende maanden 🤗😍!
  2. Veronica Miltenburg:
    11 september 2022
    Heel veel mooie en bijzondere ervaringen gewenst