Bye Canada, G’day Australia

4 oktober 2022 - Calgary International Airport, Canada

Tijdens onze vakantie in Canada ben ik vooral actief geweest op Polarsteps, ook wel leuk om nu even een blog te schrijven. Vanmorgen werden wij om 7.15 uur gewekt door de wekker op plekje 49 op Two Jack Lakeside in Banff. Wij wilden nog even wat eten de backpacks helemaal klaar hebben en de camper netjes maken. Het was nog 1 uur en 40 minuten rijden naar Airdrie om de camper in te leveren, maar wij moesten onderweg nog een Sani dump doen en de camper vol tanken. Voor het eerst waren wij helemaal blij met de time management (dit gaat nog wel eens mis) en zaten wij om 8.20 uur in de Camper. De route was prachtig en wij genoten, voor het laatst, met volle teugen van de bergen met het opkomende zonnetje erop. Om 10.15 uur kwamen wij aan bij de plek om de camper in te leveren. Ander halve dag eerder hadden wij een sterretje in de ruit opgelopen, dit was een scheurtje geworden. Dit hadden wij onderweg al gemeld, wij moesten het daar nog 2 keer opnoemen, omdat de medewerkers er niet zo scherp op waren. Windshield schade viel onder de verzekering, maar alles tot 750 CAD moeten wij zelf betalen. Deze verzekering namen de meeste mensen, voor een ander met minder eigen risico moest je per dag bij betalen. Wij hadden het dus bij deze verzekering gelaten,  een beetje spijt achteraf. Want wat bleek de hele ruit moet vervangen worden en het bedrag van 595 CAD moeten wij zelf betalen. Dit was wel even een domper. De ster was ontstaan door een opspringend steentje, toen wij moesten omrijden door een wegomleiding. Typisch gevalletje dikke pech dus. Na een flink baalmoment weer doorgaan, want het volgende avontuur wacht op ons :)

Om ongeveer half 12 kwamen wij aan op de luchthaven in Calgary. De backpacks konden wij vanaf 16.50 uur inleveren dus nog even geduld… Vermaakt met wat lezen, kijken, etc. En op naar de bagage drop off en de security, dit verliep soepel en rond 17.30 zaten wij klaar bij de gates. Eerst een koffie en een broodje, daarna een lekker biertje. Om 19.50 vliegen wij naar Vancouver en daar vertrekken wij om 22.50 naar Brisbane. Wij landen dan op 5 oktober om 6.35 uur Brisbane tijd. Wij hebben er zin in en zijn er helemaal klaar voor!

Om Canada nog even af te sluiten, we hebben enorm genoten. Prachtige vergezichten, wandelingen, natuur en lieve mensen. Een heerlijk land en zeker een aanrader voor een mooie reis. Bedankt voor alles en wie weet tot ziens Canada. Nu eerst op naar Brisbane voor verdere verhalen…

By Lacerna

1. Petra:
    4 oktober 2022
    Heerlijk ‘meegenoten’ van jullie canadareis! Nu verder naar Down Under. Ben benieuwd hoe het jullie daar zal vergaan. Heel anders dan Canada, dat is een ding is at zeker is.
    Have fun en geniet van alles!!!
    Kus, Petra.