30 september 2022

2 oktober 2022 - Banff, Canada

Vrijdag 30 september,

Van Chase naar Revelstoke. Een stukje van zo’n 1,5 uur. De herfstkleuren worden steeds meer zichtbaar. We hebben een mooie tijd uitgekozen om naar Canada te bezoeken. De loofbomen worden geel, bijna goud. Sommige struiken dieprood. Het kleurenpalet is prachtig. We parkeren net buiten buiten het stadje. De wegen zijn breed, ook hier is het gemaakt voor auto’s. De architectuur is een beetje Pippi Langkous achting. Alles van hout en sommige iets gewaagder met andere kleuren en materialen. Het centrum is sfeervol. Even wat gegeten bij The Modern Bakeshop & Café. In geen tijden zo’n lekker broodje gegeten.

Door de stad verspreid hangen hier en daar regenboog glas in lood plaatjes naast de ingang. Niet voor niets is Canada één van de meest LGTB+ vriendelijkste landen. Zulke gebaren hoeven niet. Maar toch voel je je stiekem wel meer gezien.

De camping plek kwam met firepit en onbeperkt hout. De voorgaande Campgrouds hadden ook een firepit. Daar moest je echten $10 of $12 dollar betalen per bundel. Niet per de de moeite. 1uurtje plezier. Op deze camping betaal je $8 dollar voor de firepit en dan kun je onbeperkt hout halen. Ik denk dat we wel 6 bundeltjes verbrandt hebben. Zaten tot 23:30 buiten. Het koelde niet echt af en bij het vuurtje was het heerlijk.