27 september 2022

28 september 2022 - Kamloops, Canada

Dinsdag 27 september,

De campground aan de North Thompson River laten we achter ons. De rivier zelf niet. Langs een groot deel van onze route over de Yellowhead Hwy rijden we erlangs. In Kamloops mondt deze uit in naar het westen Thompson River en naar oosten South Thompson River. De afstap voor de RV Parking is dwars door het industrie terrein van Kamloops heen. Sfeervolle plek wel. De Campground ligt aan de South Thompson River. Mooi plekje met binnen 10m, een kleine afdaling richting het water. Overal en ook hier staat het water laag. Het risico op bosbranden is hoog. Zo zagen we op onze route al meerder velden zwart geblakerde bomen. Sinister gezicht wel.

Het centrum van Kamloops is vanaf de staanplaats een klein halfuurtje lopen. Het water stond niet zo laag dat je er doorheen kon oversteken. De brug een stukje verderop was de uitkomst. The Red Bridge omdat ie rood geschilderde balken heeft. Je leest het goed. De brug had een fundering van hout. De weg voor de automobilisten was geasfalteerd, het voetpad ernaast niet. Houte balken, waar je soms doorheen kon kijken. Het had zijn charme.

Een koffietje gedaan van een halve liter bij The art are we café. Voor wie ooit Friends gezien heeft. Zo groot waren de mokken. Een stukje verder gelopen naar Riverside Park. Een leuk parkje gelegen aan de T-splitsing van de rivier. Wel veel zwervers en gekkies. Even mijn voetjes in het water. Altijd zo lekker even in het koude water. Een kaartspelletje gedaan en nog even boodschappen gedaan. Een half uur terug lopen met 12 liter aan waterflesjes was geen pretje. En dan was het ook nog eens 28 graden. Eenmaal terug bij de camper, de camping stoeltjes meegenomen om nog even aan de rivier te zitten tot de zon achter de bergen verdween. Wat een verschil met de afgelopen dagen. Ook zonder zon is het nog niet koud. Het is heerlijk om zo nog even aan de picknick tafel een boekje lezen en een stukje blog te schrijven.