26 september 2022

28 september 2022 - Kamloops, Canada

Maandag 26 september,

Alweer een week voorbij, nog één te gaan. Vanaf Mount Robson vandaag naar North Thompson river campground. Een stukje van bijna 3u met de camper. Onderweg gestopt in Valemount. Ook hier is het maandag rustig en de meeste winkeltjes dicht. Naja winkeltjes. Motels. Veel van CLOSED for the season. Het info center was wel open. Al was er geen personeel op maandag. Ook in Canada is er tekort. Wel gratis WiFi. Wel wat foldertjes meegenomen. Voor leuke hikes in de omgeving. Ook hier is al veel van dicht. Een klein uurtje gewandeld nu, niet echt een trail kunnen vinden. Op naar Blue River. Daar wel een leuke hike gedaan van ongeveer 2 uur. In de winter een langlauf-pad in de zomer een wandelpad. Leuk parcourtje wel. Waar wij dachten de rivier over te steken was de brug weggehaald. Het water stond niet redelijk hoog. Maar om zo over te steken. Ik weet het niet. Dan maar dezelfde weg terug. Een poot afdruk. Te klein voor een hond. Zou het dan toch. Een beer. Lacerna wist niet hoe snel ze verder wilde. Ook ik moet bekennen, het zag er redelijk vers uit. Liever doorlopen met geluid, dan er eentje tegen het lijf te lopen.

Vanaf Blue River verder richting de camping gereden. Nog zo’n 1,5 uur verder. De tank driekwart leeg. Dan maar even tanken. Niet al te duur hier. Wel elke een groot bedrag, hier gaat iets meer in dan een personen auto. Langs de weg al voor dit stadje, genaamd Avola stonden bordjes met Worlds Famous Burger. Lacerna zag dit al eerder voorbij komen in een van de foldertjes. Dan maar gewoon proberen toch. Ergens in een zijstraatje lag de pub. Een echt typisch cafeetje. Het rook er naar rook en alcohol. De beste man was vriendelijk en maakte de burger voor ons. Al snel bleek waarom het world famous is. Boven de bar en er omheen zitten overal geld briefjes geniet. Met valuta van over heel de wereld. Ook Nederland. Ik kon het niet laten en heb met onze namen een briefje van 10 aan de deurpost geniet.

De North Thompson River Campground ligt een stukje vanaf de weg. Al is die net als de treinen die ons al heel de reis achtervolgen nog goed hoorbaar. Weer een onwijs mooie plek. Aan de rivier. Ook hier staat het water laag en je kunt tot aan het midden van de bedding lopen. Ook niet super koud. Er staan ons een paar tropisch warme dagen van 27 graden op ons te wachten.