23 september 2022

25 september 2022 - Mt Robson, Canada

Vrijdag 23 september,

Van de mooiste camping tot nu toe, verder richting het noorden over de Icefields parkway. Nog steeds blijven de vergezichten van de omgeving ons verwonderen.

Vandaag staat er voor het eerst iets op de planning. The Colombia Icefields Skywalk. Een route langs de bergwand, op zijn hoogst 280m boven de grond. Als einde een soort plateau met glazen vloer. Bang hoefden we niet te zijn. Het plateau zou het gewicht kunnen dragen van een Boeing 747. Tijdens die korte wandeling spraken we iemand van daar en die wees ons op berggeiten. Nu slechts 2 stuks, soms wel a couple dozen. En een paar honderd meter verderop. Eenmaal terug in het Icefields Centre een echte Starbucks koffie gehaald. De hoogst gelegen van heel Canada. 1993m. Terug in de camper en verder rijden. Langs de Skywalk, hopend op meer berggeiten. En pront daar stond er één, zo langs de weg.

Voor deze nacht hadden we geen camping plek. Althans wel gereserveerd, een paar weken terug gecanceld vanwege wildfires. Uiteindelijk uitgekomen bij Honeymoon lake. Een mooie plek tussen de krakende dennenbomen. Een stuk aangenamer was het hier. Geen wind en wederom een lekker kampvuurtje gemaakt en gezeten tot het pikkedonker was. Skipbo gespeeld en nog even gelezen. De Canadian dad (onze buurman) kwam een aantal keer buurten en gaf ons tips. En een stuk moose meat om te roosteren boven ons vuurtje. Smaak was wel oké, deed me een beetje denken aan gekruid varkensvlees.

Geen lichtvervuiling, je ziet helemaal niets. Zo blij met ons hoofdlampje van de Decathlon.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl